.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ضرورت صیانت زمین های شالیکاری در شمال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بر ضرورت حفظ و صیانت زمین های شالیکاری در شمال کشور به ویژه در این منطقه تاکید کرد.

اردشیر روحی ماسوله با اعلام اینکه اراضی شالیکاری ارزش بسیار بالایی دارند، افزود: تغییر کاربری این اراضی تولید محصول راهبردی برنج را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

وی همچنین اظهارداشت: اگر کسی زمین خود را دو تا پنج سال نکاشت رها کند یا اراده ای مبنی بر تغییر کاربری داشته باشد سازمان جهاد کشاورزی موظف است ضمن اخطار قانونی زمین را براساس قاعده قانون به دولت برگرداند و برای کشت در اختیار دیگری قرار دهد.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان گفت: با احداث و توسعه بزرگراهها و راههای ارتباطی مرکز کشور به استان گیلان، خطر تغییرکاربری اراضی شالیکاری استان وجود دارد که باید از این کار به شدت جلوگیری کرد.

وی افزود: با ایجاد این راهها شعار کار در تهران و استراحت در شمال، در حال رایج شدن است که این امر می تواند خطری برای اراضی شالیکاری گیلان باشد.

روحی ماسوله اظهارداشت: تمام هدف سازمان جهاد کشاورزی استان حفظ اراضی موجود و جلوگیری از تغییر کاربری این اراضی است.

وی در ادامه حاصل تلاش بهره برداران گیلانی را تولید سالیانه حدود یک میلیون و 100 هزار تن محصول برشمرد و گفت: گیلان مهد تولید برنج های کیفی دنیاست.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تعدیل تغییرکاربری اراضی را مستلزم افزایش سیاست های حمایتی دولت در زمینه تولید محصول استراتژیک برنج دانست و یادآورشد: تغییر کاربری اراضی شالیکاری و تبدیل به مشاغل خدماتی و کاذب به خودکفایی این محصول ضربه می زند.

استان گیلان 238 هزارهکتار زمین شالیکاری دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.